محمدرضا نیکونژاد با بیان این که خوشبختانه تعامل وحسن نیت خوبی بین این دو مجموعه برقرار است افزود: ازگذشته این تفاهم وهمکاری برای رشد وپیشرفت فرهنگ وهنر استان وجود داشته که باید استمرار یابد.

وی پیوند این دونهاد را موجب ارتقای کمی و کیفی آثارتولیدی هنرمندان استان دانست وگفت: حوزه هنری با دو رسالت محوری؛ تولید آثار فاخرهنری وکشف و پرورش استعداد های هنری فعالیت می کند ودر این خصوص تعامل خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد ادامه داد: این دو مجموعه در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می کنند ومشکلات فرهنگی وهنری استان نیز باید با هماهنگی و همکاری دستگاه ها و نهاد های فرهنگی مرتفع شود.

نیکونژاد ایجاد زمینه مناسب برای همکاری هرچه بیشتر واحد های گوناگون دومجموعه را خواستار شد و اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات و زمینه های مناسب برای تولیدات فاخر هنری وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است.

وی با بیان این که حوزه هنری برای اعتلای فرهنگ و هنر دینی و بومی استان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، برآموزش هنرمندان جوان وبهره گیری بیشتر و بهتر از فضاهای فرهنگی و هنری استان تاکید کردوافزود: فعالیت های هنری باید گویای ارزش ها وفرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی باشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد هم در این نشست بر همکاری بیش ازپیش این دو مجموعه تاکید کرد وافزود: تعامل خوبی بین دستگاه های فرهنگی استان از جمله حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار است که باید گسترش یابد وبه عنوان الگویی در کشور مطرح شود.

 حسین دشتی با بیان این که مجوز برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در استان خیلی سریع صادر می شود گفت: حوزه هنری جایگاه خوبی در زمینه فرهنگ وهنر دارد و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان یزد آماده هرگونه همکاری با این نهاد است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا